miercuri, 20 ianuarie 2010

rage against the machine

Deci da, astazi oficial, pentru 10 sau chiar 15 minute intens am fost furios.
Pe cine, o sa ma intrebati, o voi cititorii fideli ai acestui blog sau macar al acestui articolas ?

Ei bine, pe toti cei care sunt extrem de vizibili sau mai putin vizibili chiar, in media romaneasca, avand televizorul ca si destinatie principala (pe radio sau ziare parca-i alta destinatia, dar nici cu ziarele nu mi-i rusine).....

Da....toti cei care au reusit in cel putin ultimii 5 ani sa zic sa perverteasca lumea mediatica video (tot ce inseamna TV) in asa hal incat, chiar eu ziceam acum 30 minute, cred ca profesorii lor de la fac. de jurnalism se intorc in mormant sau ceva....

In afara de lipsa de profesionalism si deontologie (adica daca am inteles eu bine asta inseamna situarea in niste limite impuse de curent, profesie si de cei mai buni in acelasi domeniu de activitate)....mai exista si lipsa de moralitate gen (7 ani de-acasa, bun-simt-personal, etc).....si asta de la oameni la care chiar nu ma asteptam.

Adica vezi pe pielea ta ca e totusi greu cateodata sa fii bun, sa intelegi o cheste superioara, sa accezi mai sus, sa studiezi e greu nah, da, si omul e slab most of the time sunt de acord. Dar ce facem cu cei care stiu asta ? Adica cei cu bun simt inteligenti, de ce trebuie sa vedem cea mai urata parte a lor totusi....se scuza ca sunt foarte destepti si d-asta ??

Una peste alta, televizorul meu din bucatarie aruca cu resturi alimentare in bucatarie pe o raza de 5 metri in aceasta camera minunata care ar trebui sa fie destinata familiei in cel putin ultimii 5 ani. Period. Asta-i tot ce vreau sa zic.
De-asta m-am revoltat azi 10 minute sau 15. Si n-am nici cu cine vorbi.

Am un prieten care cand sunt situatii similare le zice p-alea cu "le-ash da eu o bomba sa dispara toti...".Ei nah, si eu am ajuns la aceeasi concluzie azi. Efectiv vroiam sa fac ceva sa dispara tot raul si rautatea si sa revina totul la normal.

Bomba nu dau ca nu sunt terorist, nici nu stiu formule, fizica, n-am nici bani sa cumpar, desi ar fi tentant...dar nu, nu dam cu bombe. Ce facem atunci ?

Eu stau si ma uit deci cum oamenii care fac emisiunile (care normal ca au si ei un mini-staff pe langa ei care-i ajuta) le fac pur si simplu din perspectiva "desteptaciunii" aparente a capitalei cu care ei pot manipula "prostimea" din tzara, pe target-uri, pe rating-chart-uri, pe intrebari, pe scheme de facultate, numai ca sa-si faca emisiunea, sa ia banii si sa-si maguleasca ego-ul de carieristi in ascensiune. N-am dat cu bulgari de pamant va rog, am zis pe bune ce e, sau ma rog ce e la mine in cap la mom actual.

Pana si domnul Badea pe care-l respect oricum in continuare pt. ceea ce face, nu se poate abtine si se refuleaza de nervi ca sa zic asa in minunata emisiune ca nu mai poate cu tzugulanii astia prosti care in loc sa faca, desfac.

Adica imagine this : mama lucreaza la un pulover, pleaca un pic in sufragerie, si cand vine gaseste pulovarul stricat. Pai sa nu se enerveze ? La fel si Badea. E ok.
Oricum Badea s-a scos de mult ca sa zic asa pt. ca numai una din miile de fraze cu care a explicat in 3-4 cuvinte starea natiunii fac cat o mie de emisiuni "da~ rating" de la alte posturi decat cel al lui sau chiar de la posturile din trustul unde e el.
A nu se intelege ca nu ma supar si eu pe opiniile unuia sau altuia, dar oricum Badea de cand il stiu a facut ceva bine. Ca mai zice pe langa e normal, dar pe langa e cam 0.5% si cand zice recunosc ca zice chiar schimb etc, asta am zis pentru cei care or sa zica probabil "aaaa...asta e cu Badea...ok". Am incheiat subjectul asta.

Trustul este irelevant deja. Pe mine ma deranjeaza substanta. Nu stau sa zic "bai dar paharul asta nu e de whiskey...zic mai bine pune un whiskey bun nu ?"
Adica...apare o situatie pe care nu o intelege nimeni dar totusi poate vitala in a descifra cate ceva despre insusi presedintele, presedintie, niste voturi furacite, sau mai stiu eu ce, un sistem ticalosit. Si ce fac toate televiziunile ?

Unii dau manele mai abitir sa se marcheze banul mai des (adica nu le pasa), altii iau in deradere sau chiar in batjocura, altii se "prostesc" ca e funny sa nu intelegi niste cuvinte si dintr-una in alta abandoneaza de a intelege orice este legat de asta, altii se gandesc sa invite veterinari sa-si dea cu parerea de legea bugetului (vezi invitatia astrologului pe astrograme sa explice flacara violeta, e similar cu ex. de mai inainte)...iar cand vine cate un omulet doxa de invatatura dintr-asta, ori nu este lasat sa vb 2 ore de emisiune (el saracul incercand pe toate directiile sa explice sau sa dea orice tip de exemplu cat mai inteligibil pentru lume sau invitati), ori este luat in batjocura, ori shuntat, or bagat batz in roata, ori ce vreti voi.

Eu stiu de mult ca aici m-am nascut nu tre' sa fac parte din serviciile speciale sa stiu ca romanul se distreaza pe orice tema si chiar asa iese din probleme serioase, distrandu-se, band un paharel, destresandu-se. Minunat.

Dar chiar asa lipsa de respect si batjocura pentru orice este superior mizeriei, banului, materiei grosiere, shaormei, orelor fixe de program si orice alte fixisme de program ex-comunist (a se observa ca lucrez subliminal, am zis niste cuvinte intr-o anumita ordine ca sa lovesc adanc:))....asa....
deci pana la urma...ne distram, da' cand e de inteles ceva important atunci luam in batjocura mai-mai sa nu cumva sa cadem in "plasa" zonei superioare...rite ?

Aici este viata. Unde e banu' la putere, maneaua manea, telenoveaua cu tzigani la Pro ca face bani in suburbii la orase, mizeria de la metrou care sensibilizeaza pe oamenii in costum scump ca sa dea bani la puradeii care cerseste, masina mare si scumpa, telenoveaua politica pentru "your average romanian intelectual" care acum tinde in mister introspect, rating circumspect si chiar alte obiecte dintr-acestea de uz casnic ca sa zic asa, ce sa mai. Ceea ce te tine in fata televizorului, pentru perioade extinse de timp, te poate face sa rezisti chiar si pana la TELESHOPPING-ul de la ora 2 am nu ? Si buzunarele tale ramanand constante, cele ale celor ce-ti ofera circoteca se umplu considerabil. Ei aici se strica o regula de aur...trebuia sa fie 50-50 nu ? Tu nu castigi nimic din asta (poate chiar pierzi neuroni care stau degeaba) la fel si ei. Dar nu, ei te fura pe la spate. II pacalesc pe unii care au fabrici ca daca dau reclame la ei si tu te uiti...inteleg ? da, inteleg.

Ideea e ca ajung si la vb lu mama. E comod sa te uiti la tv. Stiu. Dar azi au intrecut orice limita. Adica cum ba ? Pai io am inteles cu capul meu deja prost toate aceste lucuri, adica de 5 ani cel putin ei isi bat joc de mine cu circoteca de stiri intoarse ca chilotii lu badea pe dos, numai numai sa-si faca emisiunea (egoisti pana la dzeu), numai ca sa ia banii aia, mii de ieuro, numai ca sa se auda ei pe ei spunand si facand. Si nici macar atat sa fie, ca nu-i vad maestri ai dialogului, ci mai mult ... nu mai zic nimic.

Oricum tipicul unei emisiuni cu invitati (in afara de Tanase si Dinescu si de cea a lui Condurateanu de pe Etno) este asa :

1. prezentarea lor (liniste si pace)
2. perioade scurte de turnul-babel in care se vorbeste tare, disonant, si toti odata
3. atacuri persoana la persoana (adica un oarecare invitat impotriva altuia)
4. cateodata se si iau la bataie dar asta mai rar (probabil ca daca moderatorul ar duce emisiunea mai des in directia asta, oamenii ar paria deja de-acasa bani pe care pica si unde or sa se loveasca, oricum asta deja este speculativ ce zic eu aici, chiar hibrid, ca si tehnologia pe hidrogen, dar merita incercata, poate este viitorul emisiunilor).
5. se lasa cu injuraturi cateodata si oamenii ies din emisiune
6. cand telespectatorul nu mai rezista mizeriei aruncate prin sticla bombardata cu electroni apasa magicul buton NEXT si gata. Un alt canal. Speram ca cel cu Teleshopping, cel mai inofensiv si minunat canal.

"Ce ba, daca nu-ti place emisiunea mea de ce te uiti la ea?"
"Pentru ca am bunul simt sa pot sa ma uit la toate emisiunile posibile si sa gasesc numai lucruri frumoase in ele. Iti dai seama cat am putut sa-ti tolerez emisiunea ? Pana am realizat ca sunt si eu om....

-aici intervine celebra bataie cu frisca Stan si Bran unde telespectatorul se alatura celor care se bat cu frisca si isi indeasa pumni in platou...si se pare ca or sa apara din ce in ce mai multi :))

Sarbatori fericite

Niciun comentariu: